Hot Ones myytiin 82,5 miljoonalla dollarilla – suosittu YouTube-ohjelma aloittaa itsenäisenä

Suosittu YouTube-ohjelma Hot Ones myytiin 82,5 miljoonalla dollarilla sijoittajaryhmälle, johon kuuluvat muun muassa juontaja Sean Evans ja Soros Fund Management.

Suosittu YouTube-ohjelma Hot Ones ja sen tuottaja First We Feast siirtyvät uusille omistajille 82,5 miljoonan dollarin kaupassa. Kauppa katkaisee ohjelman siteet BuzzFeediin, ja sen myötä yhtiö aloittaa uuden aikakauden itsenäisenä toimijana.

Lue myös: Secret Level -sarja tuo videopelien klassikot animaatiomuotoon Prime Videoon

Sean Evansista luova johtaja

First We Feast -yhtiön myynnin myötä Hot Ones jatkaa kasvuaan uuden omistajakonsortion alaisuudessa. Kaupan ostajiin kuuluvat ohjelman luoja Chris Schonberger, pitkäaikainen juontaja Sean Evans sekä useita mediatoimijoita, kuten Crooked Media, Rhett & Linkin Mythical Entertainment ja George Sorosin perustama Soros Fund Management.

Sean Evans, joka juonsi Hot Onesin ensimmäisen jakson maaliskuussa 2015, nimitettiin kaupan jälkeen yhtiön luovaksi johtajaksi.

– Lähestyessämme Hot Onesin kymmenvuotisjuhlavuotta, olen yhä hämmästynyt faniemme intohimosta ja uskollisuudesta. Tämä ohjelma ei ole vain viihdettä – se on kokemus, johon katsojat haluavat osallistua, Evans kommentoi.

Schonberger ottaa haltuunsa toimitusjohtajan roolin ja johtaa yhtiötä kohti uusia mahdollisuuksia, kuten live-tapahtumia ja uusia alustoja.

– Tämä on jännittävä uusi luku First We Feastin historiassa, hän sanoi ja lisäsi, että yhtiö aikoo ”superladata kasvuaan” hyödyntämällä kokemustaan viihdeformaatteihin ja brändiyhteistöihin.

BuzzFeediin kohdistunut velkataakka kevenee

BuzzFeed osti First We Feastin vuonna 2021 osana 294 miljoonan dollarin Complex Networks -kauppaa. Nyt toteutunut myynti auttaa BuzzFeediä vähentämään velkaansa merkittävästi. Yhtiö ilmoitti, että sen käteisvarat ylittävät kaupan jälkeen sen kokonaisvelan.

– Tämä kauppa mahdollistaa keskittymisen korkeamman katteen sisältöihin, kuten ohjelmalliseen mainontaan ja affiliate-kaupankäyntiin, totesi BuzzFeedin toimitusjohtaja Jonah Peretti.

Tulevat suunnitelmat ja juhlavuosi

First We Feast aloittaa itsenäisen toimintansa juhlavasti, kun sen vuosittainen Hot Ones Holiday Extravaganza -tapahtuma järjestetään torstaina 19. joulukuuta. Tammikuussa käynnistyy puolestaan ohjelman 26. tuotantokausi, joka tuo mukanaan uusia julkkishaastatteluja ja yllätyksiä.

Yhtiö jatkaa myös suosittujen tuotteidensa, kuten Hot Ones -kastikkeiden ja Truth or Dab -lautapelin, myyntiä. Hot Ones on saavuttanut ikonisen aseman populaarikulttuurissa – ohjelmaa on parodioitu muun muassa Saturday Night Livessa ja se on esiintynyt sarjoissa, kuten The Simpsons ja Loot.

Lue lisää ajankohtaisia uutisia sarjoista!

Lähde: Variety

Viimeisimmät artikkelit
Liittyvät artikkelit