Towers of Aghasba -peli erottuu selviytymispelien joukosta käänteisellä lähestymistavallaan: tehtävänäsi on palauttaa luonnon kauneus autioituneeseen maailmaan.
Tänään PC:lle ja PS5:lle varhaisjulkaisuna saapunut Towers of Aghasba erottuu perinteisistä selviytymispeleistä ainutlaatuisella lähestymistavallaan. Useimmissa peleissä pelaajat käyttävät luonnon resursseja rakentaakseen omaa maailmansa, usein luonnon kustannuksella. Towers of Aghasba toimii päinvastoin: pelaajan tehtävänä on palauttaa autio maisema vehreäksi ja elinvoimaiseksi ympäristöksi.
Pelaajat käyttävät esimerkiksi puita ja kiviä työkalujen tekemiseen, mutta lopputuloksena on ekosysteemin kukoistaminen.
Lue myös: Towers of Aghasba – fantasiamaailman uusi seikkailu avautuu
Zelda- ja Ghibli-inspiraatiota näkyvissä
Pelin maailmaa on verrattu The Legend of Zelda -sarjan peleihin, etenkin Breath of the Wildiin, sillä pelaajat voivat kiipeillä, liukua liitimellä ja käyttää kestävyysmittaria liikkumiseen. Lisäksi Towers of Aghasba lainaa visuaalista estetiikkaansa Studio Ghiblin elokuvista, ja pelin kehitystiimiin kuuluu entinen Ghibli-taiteilija.
Peliä on kuvailtu ”käänteiseksi Sporeksi”, sillä pelaajan tehtävä ei ole luoda uutta maailmaa tyhjästä, vaan palauttaa elämä aiemmin autioon ympäristöön.
Pitkä kehityssuunnitelma vuoteen 2026 asti
Koska Towers of Aghasba on Early Access -peli, kehittäjät ovat julkaisseet yksityiskohtaisen suunnitelman tulevista päivityksistä. Luvassa on muun muassa uusia alueita, valokuvamoodi, lisää tehtäviä ja NPC-hahmoja sekä dynaamisia sääolosuhteita. Pelin odotetaan pysyvän varhaisjulkaisussa vuoteen 2026 asti, ja pelaajat voivat vaikuttaa sen kehitykseen palautteellaan.
Towers of Aghasba on nyt saatavilla PC:lle ja PS5:lle.
Lue lisää ajankohtaisia uutisia peleistä!